2014年9月3日星期三

米之言

美食界權威米芝蓮,都以米行先,你話米係咪好重要?(呢個冷笑話好凍!)
因為坐月期間要飲「代茶」去水腫行氣養生(重溫:http://vipblog.sundaymore.com/yokot/?p=13612),突然期對米產生興趣,更發現買米原來都係一門學問。
身為中國人,米是我們重要的食糧,又點可以馬虎呢?

首先改變我對米的觀念,是代茶中用到的紅糙米。
紅糙米的營養價值比白米高,高纖維素使腸臟運作更佳,更有抗氧化及使皮膚帶有光澤,咁多好處但又唔見好多人食,因為難煮(比白米要浸更耐才可以煮)及口感粗糙不佳,所以難成主食。就算用來煮飯一定要混合白米,比例為1:3。
亦因營養豐富,自然成為產後婦女的主食,但多數用來做糙米茶,例如代茶便是最佳例子。做糙米茶時,將紅糙米用白鑊炒至米香溢出便完成,然後用這些炒過的紅米煮茶。
靚的紅糙米,要去米行先買到,超級市場的質素較一般,靚的紅糙米,大約$16/斤。

既然一場來到,最好在米行買靚米,正宗泰國金鳳米就是首選。
 這些米比超市質素高,價錢要貴一點,不過亦要買得多。像我買原包15Kg的金鳳米,要$220/包,平均每5Kg要$73.33,但正宗泰國米的香味,在超市的商品中難以尋找。我這樣講米香很抽象,我最初都不太相信及理解,但當你試過正宗泰國金鳳米,就知道多一分錢好味好多分!
捨得食,當然以日本米最優質,我從小便喜歡食細細粒但肥厚的日本米,但如果煮飯時用全日本米去煲,只適用於壽司,做白飯的話,口感會太黐口,所以一定要溝米,一半泰國金鳳米加一半日本米就最適合。不過日本米真係好貴,由$165-$175/2Kg。以上三種不同的日本米,左邊新瀉米一向是日本米王級產地,米味及口感相當獨到;中間係因為被Kuma熊吸引了而購買,小朋友唔肯食飯,買佢可能有助食慾;右邊北海道米就第一次見到,買包試下啦,不過仲未食。
而最近就愛上用日本米煲粥,加兩隻南京鴨腎同$50唐排一齊煲,好味到嚇親我媽咪,因為日本米煲粥出來的米花美得曼妙,口感腍滑而具彈性,一般白米所不能做到!

最後是十八穀,另一種我一直都喜愛的穀物。

何謂十八穀?圖中便列出十八穀的份。
好處是高纖、低熱量,keep fit減肥瘦身中人士最適合,就在煮白米同時加少許十八穀同煮就成,簡單又方便。

以前我都是個買米唔知價的人,但一個BB的轉變,令你學懂更多事情,買米,原來係一餐飯的開始及重點,不可以輕視!


—————————————————————————








沒有留言:

發佈留言

注意:只有此網誌的成員可以留言。