2012年7月31日星期二

睇舌頭辨健康



去見中醫師,每每是把脈,仲要伸條舌頭俾人睇,究竟點解?
通常10次有8次被告知:「舌苔好厚又白,腸胃較差。」
腦袋裝滿問號,照照鏡舌苔又真的好白喎,之但係好多人都係咁喎!有乜唔妥?
原來真係有唔妥。
中醫將舌苔稱為「中醫的胃鏡」,是反映人體健康狀況的。
正常舌體應該是柔軟、淡紅潤澤、舌面有薄而均勻顆粒;若然身體狀況欠佳,舌質和舌苔就會發生變化,舌苔發白,代表體內有寒濕,脾胃運化失常,隨之顯見水腫問題,更甚者通常附帶口臭及疲乏無力。

專家解讀,當今很多人舌苔多是又厚又白,原來同飲食習慣有關,就是因為常喝冷藏的飲料、吃冰凍水果蔬菜、雪糕等等所造成的;而舌苔白厚多見於身體肥胖者,因為脾胃消化唔好,故此反映在舌苔上。

唔知大家有無清潔舌苔習慣呢?
老實說,我以前唔識亦唔知要咁做,真係後知後覺,只係間中刷牙時用牙刷輕刷舌苔,不但止無乜大作為,仲次次都搞到想作嘔添,怕鬼左!直至媽咪知道中醫師話我舌苔厚又白,是「上火」,就買了件古法小工具俾我,點知一用就愛上……
外形似雪條棍,卻由軟膠製造的,具彈性;用法是將小工具直接橫放上下擺動刮舌頭,原來可以將黏附牙膏、食物殘漬、看不見的細菌刮走啊!
Wow!我而家條舌頭keep愛誘惑粉紅呀(haha...太私隱無謂show俾大家睇),非常滿意超級潔淨視覺和感覺。
另有具彈性鐵片質料,潔淨效果更強!
點解我會形容為古法小工具?因為正常地方買唔到,要在街邊小檔搵…. 如果見到賣梳呀、耳挖、髮夾等等至有機會買到,只係幾蚊雞。

 至於坊間容易搵得到的以上呢D款式,我試過都唔夠古法小工具乾淨呢!


舌苔厚白即濕寒,除了清潔工夫要做足,還要注意以下要點啊!
在飲食上最好以清淡為主,多食新鮮蔬菜、水果及粗纖維食物,此外,薏米、山楂等都有很好的健脾作用。
日常應少食寒涼之物,減少對胃部的刺激。
祛寒濕的方法 ·關鍵在於充足的血液,運動可以生熱,起到驅散寒濕的作用。
或是泡腳後微微發汗,都可以達到祛寒的效果。
飲食方面溫熱的食物可以祛寒,如牛肉、羊肉、生薑。
治療上祛寒排毒,可藉刮痧及火罐方法。

消暑除濕建議湯水:
冬瓜海带湯
做法:冬瓜及海带洗淨,可以加鲫鱼一條及豬肉,一起煲湯兩小時食用。

功效:冬瓜性寒凉,可清熱利水,消水腫解毒,生津解渴;海带味咸性寒,同樣具有清熱利水,養生止血的功效;鲫鱼性味甘平,能夠健脾益胃,利袪濕止渴。

喵喵好sexy
——————————————————-
本週《MORE》專欄精采內容:
至激嶄新瘦面回春術 韓式面部埋線
埋線瘦面技術卻始創於韓國醫學界,屬注射式微創醫學美容率先同大家披露詳情請留意今期《MORE》雜誌內我的專欄

沒有留言:

發佈留言

注意:只有此網誌的成員可以留言。