2012年2月16日星期四

解除疣危機 — 終極脫疣法

其實早已收到你們的留言,知道大家都好擔心自己及屋企人被疣肆虐,想知道有咩終極辦法解決;至於我遲遲未出這篇解決方案文章,就係要搵齊資料,make sure邊個方法最見效又最安全,仲要幫大家商討優惠價呢!今日終於有結果分享喇!


疣屬於過濾性病毒之一,其傳染性非常高,擴散得非常快!
唔想面上佈滿疣,被拖垮外貌年齡,及影響皮膚抵抗力,絕對務必正視,時刻警惕自我檢查,一粒都不能讓它僥倖生存!

以目前的醫學美容技術,坊間去除疣主要利用激光(Laser)、舊式美容院則用熱力「辣雞」、只有為數極少醫生採取手術射頻(Radio Frequency)。

點揀?有理由相信,一分錢一分貨,因為有好多人辦脫疣後不久翻發,甚至乎出得更多,有醫生以專業角度告知我,如採用光學療法,對於大粒的疣有機會出現未能斬草除根,而疣的潛伏期是9個月,所以會翻發;至於完成疣後反而出得更多,極大可能性係過程中皮膚受疣細菌感染,即是操作者唔小心,連累無辜。

為保護你們的容貌,防止脫得不償失,以下建議會是我認為最有效的,但非最便宜啊!
它就是高溫射頻,此乃小手術,須由醫生操刀。
過程是先在疣患處塗上麻醉膏,待15分鐘麻力生效後,好似被幼細針頭燙一燙,即時止埋血,疣就成粒除下,留下一個淺淺的傷口,期間不可沾水並要搽消炎藥膏,待兩天後結痂,約七日後剝落,才大功告成。此時傷口部位復完的皮膚會呈淡粉紅色,随日子會變回均勻,當然若配合IPLlaser facialpeel換膚,會令膚色更快回復。
好處是醫生可以憑經驗視乎疣根的深度,徹底去除;兼且同步止血,防止出血過多。


然而,此方法聽來容易其實要做得好卻非常有難度,稍有差池有機會拔得過深,傷及健康組織,反之也有機會拔得過淺,即是不能斷尾。

OK,咁即係搵邊個好先?千辛萬苦,卒之請到我御用兼低調的「彩光之父」出手!
我真係講到口水都乾,至搵到「彩光之父」俾我公開寫佢,先著實怕高調,而且已經忙到喘不過氣。而老公面上曾經出過的廿幾粒疣,就係由他出手處理,我哋親證成果very good,堪稱「去疣聖手」,呢個牌扁,真係雷打都唔爛呀!
何況,脫疣實在是經驗之談,成不成功靠經驗,包括判斷疣的深度,以及落手的純熟度!以他的8年經驗及超凡技術,佢疣就好似美容師幫客人清黑頭咁easy!

而大家亦必需注意,假如胡亂疣、或使用技術不當,就有機會出現反黑,或甚至凹陷疤痕。
所以,我認為價錢不是決定最重要因素,是要找信得過且富經驗的治療師/醫生,還有,術後自我的悉心照顧。

射頻手術脫疣真實例子:
(多謝「彩光之父」兩位X小姐提供相片)
相中可見X小姐滿密麻麻迷你疣唔夠仔細都會睇漏眼呀!如此密集,是因為自身迅速傳染。右圖是完成射頻脫疣的四個月後拍攝,可見只留下已平伏的淡淡印痕。
呢位X小姐面上的疣超微細,要係非常惡搞。
無須多講,睇吓佢而家塊面珠又白又滑無瑕狀態,果然有心就事成!


Q:是否做一次脫疣手術,便一了百了?
那很視乎疣的數量及範圍體積。
普通廿幾、三十細細粒都一次可以嘅,例子有我老公
若然疣太多兼佈滿全面的,要將額頭至下巴分成三部份做,因皮膚組織部位不能同時有太多損傷,會很容易感染發炎。
有的不是顆粒狀,而係串連成「一幅過」,亦不能一次割至根部連根拔起,因為深至真皮層,破壞纖維組織,會凹陷兼有疤的。
--------------------------------------------------------------

手術射頻
Yoko’s Blog readers 優惠價 *$4,000 原價 $5,000
免除醫生會面診金 【價值 $500
*價錢或會因應療程所需次數遞增
窩心建議:大家不妨先約見Dr,聽取意見核實自己皮膚問題才作決定,皆因已為大家爭取了免費資詢會面嘛!
———————————————————————————————————————————————
本週《MORE》專欄精采內容:
星級醫生調配「美容點滴注射」
吊鹽水都可以變靚?今次講解的是加入營養成分的「美容點滴注射」,目標是令肌膚美麗與身體健康兩者兼得。詳情請留意今期《MORE》雜誌內我的專欄。

109 則留言:

  1. 其實我係2011年初,有個美容師已經叫我脫疣,佢講到好恐怖,唔脫唔得,收費全面做要接近一萬,我最後冇理,因為佢地慣性sales野,冇必要危言聳聽!!琴日去做facial(啱啱轉左另一間),佢又係講左一番相類似的說話sales我脫疣,於是就上網睇資料,真係好似佢地咁講會愈來愈多,好擔心,另一方面,又見到好多不同的處理方法,甚至搽藥膏到得,又見到d失敗留言,而家睇到呢篇文章,覺得分析好,咁即咪一定唔好幫親美容院?!

    回覆刪除
  2. Hi Lin,
    疣是應該脫的,否則會自生傳染愈來愈多,成萬元太貴了。胡亂找美容師實屬危險,有機會灼傷、反黑、不斷尾再出,我推介的醫生是呢方面專家,放心找他診治吧!thanks

    回覆刪除
  3. Hi, Yoko, 我想問下疣and 汗線管瘤 係唔係同一樣野黎? 我眼底有好多粒粒, 但唔知係唔係疣, 已經好多年.

    回覆刪除
    回覆
    1. 疣與汗腺管瘤是兩種皮膚問題情況。
      疣是皮膚病,感染得來也會傳播別人;汗線管瘤是由於皮脂腺閉塞引致。
      同樣可以用射頻手術最徹底。

      刪除
  4. 我今日同老公一齊去見醫生, 醫生我要做2次射頻, 老公3次, 價格可接受.
    但最後又每人要加10彩光, 價格好難接受. 彩光是否一定要做?
    激光同彩光有什麼不周, 價格有沒有分別?

    回覆刪除
    回覆
    1. Hi Jess,
      射頻脫疣前後,配合醫生該部Lumenis One彩光是有其效用的----旨在修復底層及面層皮膚,加快痊癒,同步改善脫疣後膚色不均情況。激光有機會反黑,彩光絕對不會;激光強而快,彩光較溫和安全,視乎皮膚問題配合不同技術治療;價格上也很視乎機種及操作人士,以Lumenis One而言絕對是彩光界王者,機價要80多萬。
      我個人建議你們用同一個course(即共10彩光),到仍覺不足夠才再算吧!thx

      刪除
  5. 我條頸好多肉粒是疣嗎?我去脫左佢~但冇從入手~

    回覆刪除
  6. 脱疣,可否給我醫生資料!thx!

    回覆刪除
  7. Hi Elaine,
    Please leave ur email address , thx

    回覆刪除
  8. 脱疣,可否給我醫生資料!
    dolphinsiu128@hotmail.com
    THANKS!!!

    回覆刪除
  9. 想脱疣,可否給我醫生資料!謝謝!

    aus_alis@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  10. 請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎? 謝謝!

    picopicopipi@gmail.com

    回覆刪除
  11. 可否給我脫疣醫生的資料?謝謝!
    ngpinky_19@yahoo.com

    回覆刪除
  12. 謝謝你的資料,可否給我醫生的資料?

    erika.omwong@gmail.com

    回覆刪除
  13. 多谢你详细的资料,我眼睛周围都有好多粒粒,越长越多,可否给我医生资料.因为冒熟悉的医生,都好担心.kittyyan22@gmail.com

    回覆刪除
  14. 請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎? 謝謝!
    tsochunling@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  15. Hi Yoko,
    欲知有關脫疣醫生的資料,煩請告知。
    bc.hornam@gmail.com
    謝謝。

    回覆刪除
  16. 我想要脱疣醫生的資料,thx!
    tiffanyyuenwm@hotmail.com

    回覆刪除
  17. 我想要脱疣醫生的資料,thx!
    tiffanyyuenwm@hotmail.com

    回覆刪除
  18. 我想要脱疣醫生的資料,thx!
    tiffanyyuenwm@hotmail.com

    回覆刪除
  19. kylieluk@gmail.com
    我想要脱疣醫生的資料,thx!

    回覆刪除
  20. Hi, I would like to have the details of the doctor. Thank you !!!

    iris50434@gmail.com

    回覆刪除
  21. 請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎? 謝謝!
    ckykaren@gmail.com

    回覆刪除
  22. 請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎?
    venusbearlove@gmail.com

    回覆刪除
  23. 謝謝你的詳盡解說,請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎? 謝謝!
    carthline_ng@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  24. 請問可以把脫疣醫生的資料告訴我嗎?謝謝!
    evatse06@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  25. Hi Yoko, would you mind to forward me the dorctor's info please? I have a big one underneath my eye! My email is mimiocortes.public@gmail.com. Thanks in advance!

    回覆刪除
  26. Hi yoko, can u forward doctor's detail to me? I would like to have a consultation first. Thanks!
    minimelody@gmail.com

    回覆刪除
  27. Hi,我都有好多,呢個問題都另我好頭痛,麻煩可否比埋醫生資料我,thank you very much
    Iris.sung@hotmail.com

    回覆刪除
  28. 你好,我今日去美容脫完疣先見到你既blog,但有d問題想向yuki你請教:

    1有冇好既消炎藥糕介紹?
    2 美容院話有3個月保養,如有疣未清哂,起期間可以唔使錢清返,保養期算短嗎?因為你話疣有9個月潛伏期
    3 $7000脫面同心口40粒疣算貴嗎?你講既醫生係咪清哂,一次只收4000?

    最後,好怕返發,想要醫生info
    my email: akaruikyo@gmail.com

    thanks a lot!!

    回覆刪除
  29. Can you please send the doctor information to me? karencwk06@hotmail.com.thanks

    回覆刪除
  30. I hope it can help. Pls leave me dr. Contact.
    armanhess@gmail.com
    Ths

    回覆刪除
  31. please send the doctor information to me? Maggiechan1218@gmail.com, thx!

    回覆刪除
  32. Would u mind send me the doctor information to me? tsang_catherine@hotmail.com

    回覆刪除
  33. can i have info abt wart removal? thx

    回覆刪除
  34. can u send me doctor info of wart removal n.price around?
    palmergazin@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  35. can u send me doctor info to florence6628@yahoo.com.hk, thx

    回覆刪除
  36. Can u send me dr info to crystal888crystal@yahoo.com.hk, thx

    回覆刪除
  37. Can u send me doctor detail to
    choc_choc_bonjour@hotmail.com

    Many thanks

    回覆刪除
  38. hihi,想要e生資料!!thanks!!

    回覆刪除
  39. 你好, 可否sd醫生資料給我?? 謝謝
    cheungfunglinlin@gmail.com

    回覆刪除
  40. Hi,可唔可以pm埋醫生資料俾我?,thanks
    Miki199374@hotmail.com

    回覆刪除
  41. Hi,可唔可以pm埋醫生資料俾我?,thanks
    Miki199374@hotmail.com

    回覆刪除
  42. Hi 想要醫生資料
    Anniesiu0607@gmail.com

    Thx!!

    回覆刪除
  43. Hi could you send me the doctor details?
    kaka9817@hotmail.com

    回覆刪除
  44. Hi, 可否sd醫生資料給我?thanks
    lampuichi@gmail.com

    回覆刪除
  45. Hi, 可否sd醫生資料給我?thanks
    lampuichi@gmail.com

    回覆刪除
  46. Hi, 可否sd醫生資料給我?thanks
    lampuichi@gmail.com

    回覆刪除
  47. Hi, 可否sd醫生資料給我?thanks
    tunyanng@gmail.com

    回覆刪除
  48. 可否sd醫生資料給我?
    viviantong2701@hotmail.com

    回覆刪除
  49. Hi can i have the doctor info?
    ccarman90@hotmail.com

    回覆刪除
  50. hello yuki,
    我眼附近有啲好似斑嘅嘢,美容院啲人話係疣:( 但要脫好貴:( 我要預幾多錢做? 好擔心做唔夠會番發:(
    所以唔太想在美容院做,因為自從去做facial才有的…
    請問可以給我醫生資料?等你回覆
    最後謝謝你的分享:-D

    yuetming0209@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  51. 請傳給我醫生資料,謝謝!
    annatsehy@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  52. 請傳給我醫生資料,謝謝!
    annatsehy@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  53. please send me the details about doctor plz
    myronlee1017@gmail.com
    thx

    回覆刪除
  54. please send me the details about doctor plz
    myronlee1017@gmail.com
    thx

    回覆刪除
  55. pls send me the details about the dr., thx!
    aminahma@hotmail.com

    回覆刪除
  56. pls send me the details about the dr., thx!
    maymay.au@gmail.com

    回覆刪除
  57. please help to give me the details about this doctor. Thanks so much
    penny_lsm@yahoo.com

    回覆刪除
  58. Please kindly give me the details of the doctor regarding 脫疣.many thanks ! My email address is miffykong328@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  59. Pls send me the doctor details ! Thanks
    My email address doris627@gmail.com thank you

    回覆刪除
  60. Please send me the doctor details thanks
    ox_vi@hotmail.com

    回覆刪除
  61. 想脱疣,可否給我醫生資料!謝謝!

    Kiki_hung@hotmail.com

    回覆刪除
  62. Could you please send me your dermatologist's contact?

    terryth@hotmail.com

    回覆刪除
  63. Pls email details thank you
    ox_vi@hotmail.com

    回覆刪除
  64. 想脫疣
    Please email details thank you

    回覆刪除
  65. 想脫疣
    Please email details thank you

    回覆刪除
  66. 想脱疣
    請電郵資料:fionkamhk@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  67. 想脱疣
    請電郵資料:fionkamhk@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  68. 想脫疣 請email資料給我
    Lwingyin@gmail.com

    回覆刪除
  69. 想脫疣 請email資料給我
    Lwingyin@gmail.com

    回覆刪除
  70. Hi Yoko,
    Can I please have the Dr contact .
    elhy1123@gmail.com

    Thank you

    回覆刪除
  71. Hi Yoko,
    Can I please have the Dr contact .
    elhy1123@gmail.com

    Thank you

    回覆刪除
  72. 你好,我都懷疑自己有疣,請問醫生資料同埋而家收費? thanks! kawaii1015@gmail.com

    回覆刪除
  73. May i have the doctor information? Thanks!
    Bring903@hotmail.com

    回覆刪除
  74. Hi Yoko,
    Can I please have the Dr contact
    Yeuklam_liu@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  75. Hello Yoko,

    Would you mind telling me the Dr contact?
    Thanks thanks!

    memoriesum17@hotmail.com

    回覆刪除
  76. hi yoko,

    I am also very interested in the treatment. Do you mind sending me the doctor's contact also. Thanks a lot.

    yangwwf@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  77. Hello Yoko,
    Thanks for the info. Would you mind sending me the doctor's contact info as well? Thank you.
    rachelcchau@gmail.com

    回覆刪除
  78. Hello Yoko,

    Thanks so much for your information, would you please give me the Dr's contact, my email address is: purewise@gmail.com
    Thanks again. :)

    回覆刪除
  79. Hello Yoko,

    Thanks so much for your information, would you please give me the Dr's contact, my email address is: purewise@gmail.com
    Thanks again. :)

    回覆刪除
  80. Hi Yoko,
    Can I please have the Dr contact
    pfconnie@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  81. Hello.. Can I please have the doctor contact information.thanks
    love_yammi@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  82. Hello Yoko, could u share me the doctor contact information, many thanks.

    replay987@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  83. Hi Yoko, can i have the doctor infomation. Thank you so much.

    monchiyanyan@gmail.com

    回覆刪除
  84. hi yoko 我睇左醫生 話係疣黎 要做手術 不過聽你說了後怕反發 所以想請教你介紹邊個醫生好 唔該曬

    gigigi340211gmail.com

    回覆刪除
  85. 能否要醫生資料?唔該
    cctung8585@gmail.com

    回覆刪除
  86. 能否要醫生資料?唔該
    cctung8585@gmail.com

    回覆刪除
  87. 我想要脱疣醫生的資料,thx
    Danielwongm6@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  88. pls send me the details about the dr., thx!
    Carman02000@gmail.com

    回覆刪除
  89. Please send me the info, thanks

    dark_angel0809@yahoo.com.hk

    回覆刪除
  90. Plz sd me doc info
    celeste_ck@hotmail.com
    Thanks

    回覆刪除
  91. Pls send me the information of the doctor
    wongyeewah1215@yahoo.com.hk

    Thanks a lot

    回覆刪除
  92. Pls send me the information of the doctor
    wongyeewah1215@yahoo.com.hk

    Thanks a lot

    回覆刪除
  93. Can I have the detail of the Dr.?thx

    回覆刪除
  94. Hi Yoko, Can I have the contact of the doctor? Thanks your help, my email is laulaujoanne@gmail.com

    回覆刪除
  95. Hi Yoko, Can I have the contact of the doctor? Thanks your help, my email is cwy_chan@rocketmail.com

    回覆刪除
  96. Hi Yoko, Can I have the contact of the doctor? Thanks your help, my email is cwy_chan@rocketmail.com

    回覆刪除

  97. Hi Yoko, Can I have the contact of the doctor? Thanks your help, my email is zoie3707@yahoo.com.hk

    回覆

    回覆刪除
  98. Pls send me the information of the doctor, Many thanks !!
    741laze@gmail.com

    回覆刪除
  99. Hi Yoko, 請問可以send彩光之父的資料給我。謝謝! musechow@gmail.com

    回覆刪除
  100. Hi Yoko, 請問可以send彩光之父既資料比我嗎?
    apple9996002001@yahoo.com.hk

    回覆刪除

注意:只有此網誌的成員可以留言。